🎈Deň detí je len raz do roka… Tak nech stojí za to! Zaobstarajte si nové kúsky do svojej MUFFIK zbierky so zľavou 10 % s kódom DENDETI10 na celú našu ponuku a doprajte svojim deťom zdravý vývoj a zábavu v jednom!🧩 Akcia platí do 1.6.!🎁
Letný BLACK FRIDAY?! Áno! Užívajte si zľavu 10 % NA VŠETKO s kódom LETO10! Len do 27.7.!
Vážení zákazníci, dnes (11.8.) naša zákaznícka podpora NEBUDE v prevádzke. Tešíme sa na vaše otázky opäť od utorka. Ďakujeme za pochopenie.
🍂🍁Dni sa skracujú, času na prechádzky prírodou ubúda, a preto je načase priniesť kúsok tej prírody k vám domov! Vybavte sa na dlhé zimné večery našimi ortopedickými podložkami, ktoré teraz získate so zľavou 10% na všetko s kódom JESEN10! Akcia platí do 21.9. 🍂🍁

Obchodné podmienky - konečný zákazník

Obchodné podmienky pre spotrebiteľov

Úvodné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) spoločnosti MUFFIK s.r.o., DIČ: 08849102, DIČ: CZ08849102, so sídlom Podolská 50, 147 00 Praha 4, prevádzkareň: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Česká republika, C 326367 zapísaná na Mestskom súde v Prahe (ďalej len „predávajúci“), upravujú v súlade s ustanoveniami § 273 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka (ďalej len „Obchodný zákonník“), a zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce v súvislosti s kúpnou zmluvou alebo na jej základe (ďalej len „Kúpna zmluva“) uzavretou medzi predávajúcim a spotrebiteľom v zmysle Občianskeho zákonníka (ďalej len „Kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod prevádzkuje predávajúci na webovej stránke www.muffik.sk (ďalej len „webová stránka“) prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“). Náklady, ktoré kupujúcemu vzniknú pri používaní prostriedkov diaľkovej komunikácie v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na pripojenie k internetu, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
  2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojej samostatnej profesijnej činnosti. Ak kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo, berie na vedomie, že sa na neho vzťahujú pravidlá stanovené pre podnikateľov a právnické osoby.
  3. V kúpnej zmluve môžu byť dohodnuté ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od obchodných podmienok. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
  4. Zadávaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si pred uzavretím zmluvy prečítal tieto obchodné podmienky a je si vedomý, že ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpna zmluva môže byť uzavretá v slovenskom alebo anglickom jazyku.
  5. Predávajúci môže zmeniť alebo doplniť znenie obchodných podmienok. Toto ustanovenie nemá vplyv na práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúcej verzie obchodných podmienok. Kupujúci má právo na zaslanie obchodných podmienok platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy v podobe, ktorá neumožňuje následné zmeny textu.

Uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Informácie o tovare, vrátane cien jednotlivých položiek a ich hlavných charakteristík, sú uvedené pri každej položke v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru obsahujú daň z pridanej hodnoty, všetky súvisiace poplatky a náklady na vrátenie tovaru, ak ho vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť bežnou poštou. Ceny tovaru zostávajú platné, pokiaľ sú zobrazené v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje uzavretie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok. Všetky prezentácie tovaru umiestnené na webovom rozhraní obchodu slúžia iba na informačné účely a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu na tento tovar.
  2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, vrátane jeho cien. Zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné kombinovať, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak. V prípade zľavy na tovar obsahuje webové rozhranie informácie o najnižšej cene, za ktorú bol tovar ponúkaný v posledných 30 dňoch pred poskytnutím zľavy, v súlade s § 7 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú platné, pokiaľ sú zobrazené na webovom rozhraní obchodu. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
  3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, keď je tovar dodávaný na území Slovenskej republiky.
  4. Kupujúci zadáva objednávku tovaru nasledujúcimi spôsobmi:
  • prostredníctvom svojho zákazníckeho konta, ak sa predtým zaregistroval v internetovom obchode,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

Na objednávanie tovaru kupujúci vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

- objednávanom tovare (kupujúci „uloží“ objednaný tovar do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

- spôsobe platby za tovar, podrobnostiach o požadovanom spôsobe dodania objednaného tovaru a
informáciách o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len „objednávka“).

  1. Pred odoslaním objednávky predávajúcemu má kupujúci možnosť skontrolovať a zmeniť údaje uvedené v objednávke, vrátane možnosti zistiť a opraviť chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Informácie uvedené v objednávke považuje predávajúci za správne. Ihneď po prijatí objednávky predávajúci potvrdí jej prijatie kupujúcemu e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej len „e-mailová adresa kupujúceho“).
  2. V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, kúpna cena, odhadované náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napr. písomne alebo telefonicky).
  3. Kúpna zmluva je uzavretá doručením potvrdenia objednávky, ktoré predávajúci zašle kupujúcemu e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho. 
  4. Ak predávajúci nie je schopný splniť niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke, zašle kupujúcemu upravenú ponuku na jeho e-mailovú adresu. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a v takom prípade je kúpna zmluva uzavretá po potvrdení prijatia tejto ponuky kupujúcim predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže objednávku zrušiť, kým nedostane oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky na telefónnom čísle alebo e-mailovej adrese predávajúceho uvedenej v týchto obchodných podmienkach.
  5. V prípade zrejmej technickej chyby na strane predávajúceho pri uvádzaní ceny tovaru v internetovom obchode alebo počas procesu objednávania nie je predávajúci povinný dodať tovar kupujúcemu za túto nesprávnu cenu. Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho o chybe a zašle mu na e-mailovú adresu revidovanú ponuku. Revidovaná ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a v takom prípade sa kúpna zmluva uzatvára po potvrdení prijatia kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.

Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke má kupujúci prístup do svojho používateľského rozhrania. Z používateľského rozhrania môže kupujúci zadávať objednávky tovaru (ďalej len „zákaznícky účet“).
  2. Pri registrácii na webovej stránke a objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť všetky informácie správne a pravdivo. Kupujúci je povinný aktualizovať informácie uvedené v užívateľskom účte v prípade akýchkoľvek zmien. Informácie uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru predajca považuje za správne. Ak kupujúci poruší povinnosť uvádzať správne informácie a predajcovi tým vznikne škoda, predajca môže túto škodu uplatniť voči kupujúcemu. Ak kupujúcemu vznikne škoda v dôsledku uvedenia nesprávnych informácií, túto škodu znáša v plnej výške kupujúci.
  3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať dôvernosť informácií potrebných na prístup k svojmu užívateľskému účtu.
  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používanie svojho používateľského účtu.
  5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak kupujúci nepoužíval svoj používateľský účet dlhšie ako 36 mesiacov alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
  6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť k dispozícii nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.

Cena tovaru a platobné podmienky, dodanie tovaru

  • Kupujúci môže predávajúcemu zaplatiť cenu tovaru a všetky náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nasledujúcimi spôsobmi:
  • bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN CZ85 0300 0000 0002 9195 8955, vedený ČSOB v ČR
  • bezhotovostnou platobnou kartou,
  • bankovým prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány,
  • dobierkou alebo v hotovosti pri dodaní tovaru dopravcom,
  • vopred pri osobnom prevzatí v priestoroch: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Česká republika
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí v zásielkovom stredisku Zásilkovna.
  1. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
  2. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohovú platbu ani inú podobnú platbu. Tým nie sú dotknuté ustanovenia článku IV ods. 6 obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti zaplatiť kúpnu cenu tovaru vopred.
  3. V prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
  4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnená v okamihu pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
  5. Predávajúci je oprávnený, najmä ak kupujúci neposkytne dodatočné potvrdenie objednávky (článok II, odsek 6), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
  6. Ak je to v obchodných vzťahoch bežné alebo ak to stanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru – za platby uskutočnené na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Predávajúci vystaví daňový doklad – faktúru kupujúcemu po zaplatení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej forme na e-mailovú adresu kupujúceho.
  7. Spôsob dodania sa volí pri objednávaní tovaru. Ak prepravca zvolený v objednávke odmietne zásielku, predávajúci si vyhradzuje právo zvoliť iného prepravcu. Kupujúci bude automaticky informovaný o zmene prepravcu prostredníctvom e-mailového oznámenia s informáciami o zásielke.
  8. Náklady na dodanie tovaru, v závislosti od spôsobu prepravy a prevzatia tovaru, sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. Ak je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko a všetky dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
  9. Ak je podľa kúpnej zmluvy predávajúci povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný tovar prevziať pri dodaní. Ak z dôvodov na strane kupujúceho musí byť tovar doručený opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  10. Po prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade zistenia akýchkoľvek závad bezodkladne informovať dopravcu. Ak zistí poškodenie obalu, ktoré svedčí o neoprávnenom zásahu do zásielky, nie je kupujúci povinný zásielku od dopravcu prevziať.
  11. Kupujúci nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na dodanie, najskôr však pri prevzatí tovaru. Zodpovednosť za náhodné zničenie, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru alebo v okamihu, keď bol kupujúci povinný prevziať tovar, ale tak neurobil v rozpore s kúpnou zmluvou.
  12. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
  13. Kupujúci berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre osobu kupujúceho, od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodaní tovaru v zapečatenom obale, ktorý spotrebiteľ rozbalil a ktorý nemožno z hygienických dôvodov vrátiť, a od kúpnej zmluvy o dodaní zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, ak bol porušený pôvodný obal.
  14. V súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, a to aj bez uvedenia dôvodu. Ak kupujúci uplatní toto právo, znáša náklady na vrátenie tovaru (poštovné), a to aj v prípade, že vzhľadom na povahu tovaru nie je možné ho vrátiť poštou.
  15. Ak kupujúci odstúpi po uplynutí stanovenej lehoty, takéto odstúpenie nie je platné a predávajúci nie je povinný vrátené tovar prijať ani uhradiť náklady na jeho doručenie. Ak predávajúci bezdôvodne prijme vrátené tovar, medzi spotrebiteľom a predávajúcim vzniká zmluva o uskladnení tovaru, na základe ktorej je predávajúci oprávnený účtovať spotrebiteľovi skladné vo výške 2 EUR bez DPH za každý deň uskladnenia. Predávajúci je oprávnený túto zmluvu kedykoľvek vypovedať a tovar vrátiť kupujúcemu. Ak výška skladovacích poplatkov presiahne hodnotu uskladneného tovaru, predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a započítať svoju pohľadávku na zaplatenie skladovacích poplatkov proti pohľadávke kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. To isté platí, ak si spotrebiteľ nevyzdvihne reklamovaný tovar po riadnom vybavení reklamácie.
  16. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy uvedenej v predchádzajúcom odseku podmienok ešte pred začatím lehoty na odstúpenie. Lehota je dodržaná, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bude odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

 

  1. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
  2. a) ak nie je možné plniť kúpnu zmluvu z dôvodov na strane kupujúceho a kupujúci neposkytne predávajúcemu potrebnú spoluprácu ani po písomnej výzve (napr. nesprávne uvedené kontaktné údaje, kupujúci nekomunikuje s predávajúcim ohľadom zákazkovej objednávky atď.);
  3. b) ak kupujúci neprevezme objednávku do piatich pracovných dní odo dňa, kedy bol povinný prevziať objednávku na základe žiadosti príslušnej doručovateľskej služby;
  4. c) ak je tovar poškodený počas prepravy a predávajúci nemôže objednávku splniť, pretože ostatné zásoby sú vypredané;
  5. d) ak objednaný tovar, ktorý nebol v čase objednávky na sklade, sa už nevyrába alebo nedodáva, alebo ak došlo k významnej zmene ceny dodávateľa, a z týchto dôvodov predávajúci nie je schopný dodať tovar kupujúcemu ani za cenu uvedenú na webovej stránke;
  6. e) ak kupujúci v minulosti neprevzal dodávku objednaného tovaru alebo inak podstatným spôsobom porušil tieto všeobecné obchodné podmienky, alebo je dlžníkom predajcu;
  7. f) ak cena tovaru uvedená na webovej stránke bola nesprávna z dôvodu systémovej chyby na strane predávajúceho.

 

  1. Ak kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť pred ukončením kúpnej zmluvy z dôvodu odstúpenia predávajúceho, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť do 14 dní od ukončenia zmluvy prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe vrátenia kúpnej ceny.
  2. Ak je kupujúcemu spolu s tovarom poskytnutý darček, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva týkajúca sa takéhoto darčeka stráca účinnosť a kupujúci je povinný poskytnutý darček vrátiť predávajúcemu spolu s tovarom.
  3. Adresa pre vrátenie tovaru: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Česká republika.
  4. Práva vyplývajúce z vadného plnenia
  5. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, aby tovar pri dodaní nebol vadný. Tovar nemusí spĺňať všeobecné požiadavky, ak predávajúci pri uzatváraní zmluvy výslovne informoval kupujúceho o konkrétnej vlastnosti, ktorá nespĺňa všeobecné požiadavky, a kupujúci s touto nezhodou výslovne a osobitne súhlasil. Predávajúci ručí kupujúcemu najmä za to, že v čase, keď je tovar:
  6. a) v súlade s popisom, druhom, množstvom a kvalitou uvedenými v zmluve;
  7. b) vhodné na konkrétny účel, ktorý kupujúci oznámil najneskôr pri uzavretí zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval;
  8. c) funkčné v rozsahu dohodnutom v zmluve (funkčnosť);
  9. d) vybavené ďalšími funkciami dohodnutými v zmluve;
  10. e) dodané s príslušenstvom uvedeným v zmluve; a
  11. f) dodávané s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ak je to uvedené v zmluve.

 

  1. Tovar spĺňa všeobecné požiadavky, ak:
  2. a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa, s prihliadnutím na právne predpisy, technické normy alebo (v prípade neexistencie noriem) na kódexy správania v danom odvetví;
  3. b) zodpovedá popisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré boli kupujúcemu poskytnuté pred uzavretím zmluvy;
  4. c) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodom (vrátane montáže/inštalácie), ktoré môže kupujúci rozumne očakávať;
  5. d) je dodaná v obvyklom množstve, kvalite a s vlastnosťami (vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a trvanlivosti), ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, s prihliadnutím na povahu tovaru a akékoľvek verejné vyhlásenia predajcu alebo inej osoby v dodávateľskom reťazci (vrátane výrobcu), najmä v reklame alebo na etikete výrobku.

 

  1. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa písm. d) predchádzajúceho odseku, ak o ňom nevedel alebo nemohol vedieť z legitímneho dôvodu, ak bolo opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom pred uzavretím zmluvy alebo ak nemohlo ovplyvniť rozhodnutie kupujúceho uzavrieť zmluvu; dôkazné bremeno spočíva na predávajúcom.

 

  1. Vec je vadná, ak nespĺňa požiadavky odsekov 1 až 3 tohto článku alebo ak jej používanie bránia alebo obmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.

 

  1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú mal tovar v čase dodania a ktorá sa prejaví do 2 rokov od dodania. V prípade použitých vecí sa strany môžu dohodnúť na kratšej lehote zodpovednosti, ako je lehota uvedená v predchádzajúcej vete, avšak nie kratšej ako 1 rok od dodania. Ak je na predanej veci, jej obale, v návode priloženom k veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená lehota, počas ktorej sa vec môže používať, uplatňujú sa ustanovenia o záruke kvality.

 

  1. Ak sa vada prejaví v lehote uvedenej v predchádzajúcom odseku, má sa za to, že vec bola vadná v čase dodania, pokiaľ nie je preukázané inak alebo pokiaľ to nie je v rozpore s povahou veci alebo vady.

 

  1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, kupujúci má právo požadovať odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Kupujúci je oprávnený odmietnuť zaplatiť kúpnu cenu (alebo jej časť), kým predávajúci nesplní svoje povinnosti vyplývajúce zo zodpovednosti za vady; to neplatí, ak je kupujúci v omeškaní s platbou kúpnej ceny (alebo jej časti) v čase oznámenia vady. Po splnení povinností predávajúcim je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaplatiť kúpnu cenu. Práva vyplývajúce z vadného plnenia možno uplatniť len vtedy, ak kupujúci oznámi vadu bez zbytočného odkladu po jej zistení, najneskôr však do uplynutia lehoty zodpovednosti za vady podľa týchto podmienok. Uplatnenie práv vyplývajúcich z vád nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody spôsobenej vadou.

 

  1. Vadný tovar je možné reklamovať v ktoromkoľvek prevádzkovom mieste predávajúceho, u inej osoby, o ktorej bol kupujúci informovaný predávajúcim pred uzavretím zmluvy (alebo pred odoslaním objednávky), alebo prostredníctvom komunikácie na diaľku na adrese sídla/miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu pri uzavretí zmluvy alebo po jej uzavretí.

 

  1. Ak predávajúci odmietne prijať poštovú zásielku obsahujúcu reklamáciu vady, zásielka sa považuje za doručenú v deň odmietnutia.

 

  1. Ihneď po nahlásení vady predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie reklamácie a stanoví lehotu na odstránenie vady. Táto lehota nesmie presiahnuť 30 dní odo dňa reklamácie, pokiaľ nie je dlhšia lehota odôvodnená objektívnymi dôvodmi, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.

 

  1. Ak predávajúci odmietne prijať zodpovednosť za vadu, písomne informuje kupujúceho o dôvodoch. Ak kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu prostredníctvom znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, môže vadu nahlásiť opäť a predávajúci už nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 

  1. Ak predávajúci informoval kupujúceho pred uzavretím zmluvy (alebo pred odoslaním objednávky), že vadu možno nahlásiť aj inej osobe, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

 

  1. Odstránenie vád (oprava/výmena)
  2. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou alebo opravou. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob, ktorý nie je možný alebo by si vyžadoval neprimerané náklady v porovnaní s iným spôsobom (s prihliadnutím na hodnotu tovaru bez vady, závažnosť vady a to, či by iný spôsob spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti).
  3. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava alebo výmena nie je možná alebo by si vyžadovala neprimerané náklady podľa predchádzajúceho odseku.
  4. Predávajúci vykoná opravu alebo výmenu v primeranej lehote po nahlásení vady, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia vážnych ťažkostí kupujúcemu, s prihliadnutím na povahu tovaru a účel, na ktorý ho kupujúci kúpil.
  5. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu; náklady spojené s prevzatím tovaru znáša predávajúci.
  6. Predávajúci dodá kupujúcemu opravenú alebo vymenenú vec na vlastné náklady rovnakým alebo podobným spôsobom, akým kupujúci zaslal vadnú vec, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar do 6 mesiacov odo dňa, keď mal byť dodaný, predávajúci ho môže predať; v prípade tovaru vyššej hodnoty predávajúci vopred informuje kupujúceho o zamýšľanom predaji a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu. Predávajúci bezodkladne vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja po odpočítaní primeraných nákladov na skladovanie a predaj, ak kupujúci uplatní svoje právo na podiel v lehote uvedenej v oznámení o zamýšľanom predaji. Ak sa tovar nedá predať alebo ak očakávaný výnos nepokryje náklady na skladovanie a nevyhnutné náklady na predaj, predávajúci môže tovar zničiť na vlastné náklady.
  7. Ak výmena/oprava vyžaduje demontáž nainštalovanej vadnej položky, predávajúci zabezpečí demontáž a inštaláciu opravenej alebo náhradnej položky; strany sa môžu dohodnúť, že demontáž a inštaláciu zabezpečí kupujúci na náklady a riziko predávajúceho.
  8. Pri výmene tovaru nemá predávajúci nárok na náhradu škody spôsobenej bežným opotrebením ani na odmenu za bežné používanie tovaru pred výmenou.
  9. Predávajúci zodpovedá za vady náhradného tovaru v rovnakom čase a v rovnakom rozsahu ako podľa týchto podmienok.

 

  1. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
  2. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak predávajúci neopraví alebo nevymení tovar, predávajúci neodmietol odstránenie vady oprávnene, ale napriek tomu tak neurobil vada sa po oprave alebo výmene opakuje, vada je tak závažná, že odôvodňuje okamžitú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy; alebo predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez vážnych ťažkostí pre kupujúceho.
  3. Pri posudzovaní voľby práva v prípade vadného plnenia sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a primeraná dôvera kupujúceho v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
  4. Zľava musí zodpovedať rozdielu medzi hodnotou predaného tovaru a hodnotou, ktorú by mal bez vád.
  5. Zmluva nemôže byť vypovedaná, ak kupujúci prispel k vade alebo ak je vada nepodstatná; dôkazné bremeno spočíva na predávajúcom.
  6. Ak sa zmluva týka viac ako jednej položky, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len v súvislosti s vadnou položkou; od celej zmluvy môže odstúpiť len vtedy, ak nemožno rozumne očakávať, že si ponechá ostatné položky bez vadnej položky.
  7. Po odstúpení od zmluvy (alebo jej časti) je kupujúci povinný vrátiť tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho. Ak bol tovar pred zistením vady nainštalovaný v súlade s jeho povahou a účelom, predávajúci zabezpečí jeho demontáž; ak tak predávajúci neurobí v primeranej lehote, kupujúci môže zabezpečiť demontáž na náklady a riziko predávajúceho.
  8. Predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo odo dňa preukázania, že kupujúci tovar odoslal, podľa toho, čo nastane skôr.
  9. Predávajúci vráti kúpnu cenu alebo zaplatí zľavu rovnakým spôsobom, akým kupujúci použil na platbu, pokiaľ sa kupujúci výslovne nedohodne na inom spôsobe; náklady spojené s vrátením peňazí znáša predávajúci.
  10. Predávajúci nemá nárok na náhradu za bežné opotrebenie alebo bežné používanie tovaru pred odstúpením od zmluvy.

 

  1. Ak je vada, za ktorú zodpovedá predávajúci, výsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v tom istom dodávateľskom reťazci (vrátane neposkytnutia aktualizácií pre tovary s digitálnymi prvkami), predávajúci má nárok na náhradu od tejto osoby za náklady, ktoré mu vznikli v súvislosti s oznámením vady a uplatnením práv kupujúceho vyplývajúcich z vady. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu v tejto súvislosti všetku potrebnú spoluprácu.

 

  1. Kupujúci uplatňuje svoje práva vyplývajúce z vadného plnenia v sídle predávajúceho. Za moment podania reklamácie sa považuje moment, keď spotrebiteľ nahlási predávajúcemu vady tovaru.
  2. Kupujúci má nárok na náhradu minimálnych nevyhnutných nákladov (najmä poštovného zaplateného pri zaslaní reklamovaného tovaru), ktoré vznikli v súvislosti s uplatnením jeho oprávnených práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady (odporúčame požiadať o ne najneskôr do 30 dní od vybavenia reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá), ktoré skutočne a efektívne vznikli. V prípade poštovného sa za minimálne nevyhnutné náklady považuje najlacnejšia možná služba , ktorú je možné použiť na doručenie vadného tovaru na spracovanie. Kupujúci je povinný tieto náklady pri ich uplatňovaní predložiť predávajúcemu dôveryhodným spôsobom.
  3. Predávajúci vybaví reklamáciu do 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
  4. Kupujúci je povinný prevziať tovar od predávajúceho bez zbytočného odkladu po vybavení reklamácie. Predávajúci má nárok na skladné vo výške 2 EUR bez DPH za každý deň omeškania kupujúceho s plnením svojej povinnosti podľa predchádzajúcej vety. Ustanovenia článku V ods. 3 sa použijú primerane.
  5. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môžu byť upravené reklamným poriadkom predávajúceho.
  6. Adresa pre zasielanie tovaru na reklamáciu: MUFFIK s.r.o., Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Česká republika.

VII. Riešenie sporov

  1. Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim budú riešiť príslušné súdy. Predávajúci sa zaväzuje uprednostniť mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, pokiaľ to kupujúci neodmietne. Spotrebiteľ má právo v súlade so zákonom a príslušnými podmienkami využiť inštitút mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov (ADR) na Úrade slovackej obchodnej inšpekcie.
  2. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát Slovak Trade Inspection Authority so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj, ul. Predmestská 71, 011 79 Žilina, tel. č. 041/7632130. za@soi.sk
  3. Alternatívne riešenie sporov je možné iniciovať aj prostredníctvom online formulára na stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

VIII. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
  2. Predávajúci nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania vo vzťahu k kupujúcemu.
  3. Predávajúci vybavuje mimosúdne reklamácie spotrebiteľov prostredníctvom e-mailovej adresy info@muffik.eu. Predávajúci zašle informácie o vybavení reklamácie kupujúceho na e-mailovú adresu kupujúceho.
  4. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia vydaného podľa právnych predpisov Českej republiky. Živnostenské kontroly vykonáva príslušný živnostenský úrad v rámci svojej pôsobnosti. Dohľad nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky (www.dataprotection.gov.sk).
  5. Ochrana osobných údajov
  6. Predávajúci je prevádzkovateľom osobných údajov v zmysle príslušných ustanovení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“).
  7. V zmysle článku 12 GDPR sa kupujúcemu (ďalej len „dotknutá osoba“) týmto poskytujú informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov a súvisiacich právach.
  8. Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je zabezpečená GDPR.
  9. Všetky informácie poskytnuté kupujúcim v spolupráci s predávajúcim sú dôverné a budú ako také zaobchádzané. Pokiaľ kupujúci nedá predávajúcemu písomný súhlas, predávajúci nebude používať údaje kupujúceho na žiadne iné účely ako na plnenie zmluvy, s výnimkou e-mailovej adresy, na ktorú môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup je povolený zákonom, pokiaľ nie je výslovne odmietnutý. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a je možné sa z nich kedykoľvek jednoducho odhlásiť (zaslaním listu, e-mailu alebo kliknutím na odkaz v obchodnom oznámení). E-mailová adresa bude na tento účel uchovávaná po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
  10. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov.

 

  1. Doručenie
  2. Dodávky kupujúcemu môžu byť zasielané na e-mailovú adresu uvedenú v jeho používateľskom účte alebo uvedenú kupujúcim v objednávke. Predávajúci považuje dodávku zaslanú predávajúcim prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb za doručenú tretí pracovný deň po jej odoslaní.
  3. Záverečné ustanovenia
  4. Kupujúci a predávajúci sa dohodli, že vzhľadom na spotrebiteľský charakter zmluvy sa vzťah riadi slovenským právom. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.
  5. Všetky práva k webovej stránke predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia webovej stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, log a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webovú stránku alebo jej akúkoľvek časť bez súhlasu predávajúceho. Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretej osoby do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určeným účelom. Pri používaní internetového obchodu nesmie kupujúci používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť , ktoré by mohli umožniť jemu alebo tretím osobám zasahovať do softvéru alebo iných komponentov internetového obchodu alebo ich zneužívať, alebo používať internetový obchod alebo jeho časti alebo jeho softvér spôsobom, ktorý je v rozpore s jeho určeným účelom.

  6. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
  7. Kontaktné údaje predávajúceho – dodacia adresa: Petrov nad Desnou 150, 788 16 Petrov nad Desnou, Česká republika, e-mailová adresa info@muffik.eu, telefón +420 777 010 111.

Obchodné podmienky sú platné od 1. septembra 2025 a zostávajú v platnosti až do vydania nových obchodných podmienok.